lawak petang-petang.

Dilema Seorang Orang Yang Sorang
(ditulis oleh usman awang masa nya gik bujang
heheeheh)

Aku yang sorang….
Hidup sorang…
Buat amende semua sorang…
Berak memang lah sorang..
Lagi pun jamban aku memang memuat untuk sorang
jerr..

Aku yang sorang….
Makan Sorang2..
Minum pun , sorang2…
Nak makan dua orang…
Tapi takut tak kenyang….

Aku yang sorang…
Bangun pagi sorang…
Tido pun sorang…
Hajat dihati nak tido dua orang..
Tapi buat sempit bilik pulak karang….

Berjalan sorang2…
Berlari pun sorang2…
Bejoging pun sorang2
Ingat nak ramai orang..
Tapi tu, marathon lah korang..

Lepak sorang2.. mimpi pun sorang2…
Berangan sorang2.. jiwang pun sorang2…
Pegi bandar sorang2.. balik bandar pun sorang2…
Dah sebulan aku tak kebandar sebab ramai sangat
orang..

Semalam aku sorang…
Kini aku masih sorang…
Esok lusa sorang lagi kot…
Tapi, dekat stadium semalam, ramai pulak orang..

Tapi…
Aku bukannya orang-orang…
Aku bukannya orang utan..
Aku juga bukannya orang minyak…
Dan aku juga bukannya orang gila…
Dan aku juga bukanlah orang jahat…
Bukan gak orang kena sawan..
Tapi aku juga orang… macam orang lain jugak
Macam ko jugak lah masa engko sorang dulu !!

Aku tahu…
Aku bukanlah orang berada…
Aku juga bukanlah orang glamer…
Dan aku bukanlah orang ternama…
Walaupun aku hanya orang biasa…
Aku tetap orang…
Aku ingin menjadi gaban
Tapi nak jadi gaban kena gagah..
Tapi gaban tu bukannye hensem pun..
Lagi hensem ultramen..

Dah lah tu, korang pegilah siapkan kerja tu
sesorang..
Jangan ingat aku nak tolong korang
sebab aku pun buat keje sorang……
Tido Pun Sorang2 lagi nih……. :p