Honeymoon

Mak Minah dan Pak Mat ada 3 org anak pompuan yang
sangat disayangi iaitu
Siti, Seri dan Suri. Sebab terlalu sayangkan anak2 ni
so they both berpakat
utk kawinkan anak2 ni serentak. Selepas selamat
diijabkabulkan, ketiga2 anak
tu pun bercadang untuk pegi honrymoon. Siti pegi
honeymoon ke Pulau
Langkawi, Seri ke Pulau Tioman Dan Suri ke Pulau
Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, “nanti
jgn lupa hantar berita
pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon
korang. Tak payah tulis
panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas,padat dan cepat.” panjang
lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis ‘Standard
Charted’. Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan
Std. Chartered dan bila
jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang
bertulis “Besar, teguh dan
peramah”..

Bahagialah Si Siti rupanya.. Esoknya terima pula
surat Seri yang bertulis
‘Nescafe’. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi
keduanya membaca iklan
yang bertulis ‘Nikmatnya hingga ke titisan yang
terakhir”.. Bahagialah Si
Seri rupanya…

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah
dan Pak Mat dah risau.
Dua minggu… tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga
baru samapai surat dari
Suri dengan isi kandungannya “Cathay Pasific”.

Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg
jadi kat anak bongsunya. Bila dibaca.. Mak Minah dan
Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis.. apa motto iklan
itu…??

7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON-STOP!!!!!